Historie značky Simson
pol. 18. stol. - V duryňském městě Suhl se v kovárně tavila ruda a zpracovávala ocel (zbraně).
1856 - Tuto firmu koupili Löb a Moses Simsonovi.
1896 - Firma začala vyrábět první jízdní kola a Simson se brzy stal největším výrobcem jízních kol v německu.
1907 - Výroba prvních automobilů s kapalinou chlazenými čtyřtakty, např. Simson - Supra.
1936 - Po sloučeni s podnikem Berliner Suhler Waffen und Fahrzeugwerke, začali vyrábět motorizovaná kola Simson.Model BSW98 měl motor o obsahu 98 ccm od firmy Sachs s výkonem 2 koně a ruční 2stupňovou převodovkou.Potom firma vyráběla jen zbraně.
po válce - Začli se vyrábět zbraně pro myslivce, kočárky a jízdní kola
1947 - Firma byla začleněna do ruské skupiny SAG Awtowelo – státní akciová motocyklová společnost a přejmenovala se na AWO, začaly se vyrábět čtyřtaktní motocykly s obsahem 250 ccm a pak s obsahem 425 ccm.
1950 - Vyjel 1000 motocykl AWO, měl obsah 425 ccm a byl mimořádně oblíbený.
1952 - Firma byla svěřena do rukou NDR a přejmenovala se zpět na Simson.
1955 - Vyjely ze závodu první poválečně mopedy, např. SR1 který měl motor vyvynutý firmou MZ a dokončený firmou Sömmerda.
1961 - SR1 byl velmi oblíbený a motocyklů AWO/Simson 425 se dosud prodalo přes 210000 ks.Vznikl SR2 a předchůdce slavné vlaštovky KR50.
1964 - Se začala vyrábět legendární Schwalbe ( vlaštovka ). Byl to motocykl s dvojsedlem, s dobrým jízdním komfortem a jeho motor se vyráběl v mnoha variantách - 3 nebo 4 rychlostní, 2 nebo 4 koňový, dmychadlový nebo vzduchový chladič atd. Pak přišla další ptačí série - Vogel (Vrabec) , Star , Sperber (Krahujec) a Habicht (Jestřáb).
1970 - byl vyráběn Simson Mofa ale nebyl o něj zájem a tak byla v roce 1972 výroba zastavena.
1974 - Přichází nová doba - na Lipském veletrhu byl představen sportovní lehký motocykl S50.Po této mašině byla taková poptávka že ani nemohla být plně pokryta.
1980 - Se začal vyrábět S51. Jeho nový vlaštovčí motor byl úsporný a silný, jako jeho předchůdci.Později firma Simson začala vyrábět invalidní vozík DUO4/1
1982 - Po pěti Electronicích jsme se dočkali verze Enduro (S51 E)
1983 - Začala se vyrábět verze S70 C s motorem o obsahu 70 ccm, ta později také dostala provedení Enduro.
1986 - 22 let starý motor Schwalbe (vlaštovka) byl zmodernizován a začali se vyrábět skůtry SR50 a SR80. Později se S51 dočkala 12 V rozvodu a jiné elektroniky.Krátce před zánikem NDR, 4000 pracovníků firmy ročně vyrábělo 200 000 motocyklů Simson.
1990 - Všichni kdo si před tím kupavali Simsony si začali kupovat auta a nebo nějaké japonské stroje, proto byla firma Motocykly a zbraně Suhl k 31.12.1991 zavřena.Do té doby bylo v Suhlu vyrobeno kolem 6 milionů motocyklů.
1992 - Byl založen Suhler Fahrzeugwerk GmbH (Suhelský motocyklový závod s.r.o.) a začal se vněm vyrábět Simson S53 a koloběžky.
1996 - Motocykly opět dostávají ptačí názvy.