Zazimování motorky
Sezóna končí asi žádný motorkář z toho nemá radost než vsak uložíme motorku do garáže, kde přečká zimu musíme ji důkladně ošetřit po náročné sezóně. V tomto návodě se dozvíte, jak na to!
Určitě pro motorku najděte nějáký přístrešek aby na motorku hlavně nesněžilo a nepřelo. Motorka ve vytápěné garáži nedá tolik práce jako někde po stříškou uprostřed zahrady.
1. Očištění a ošetření motorky
Motorku umyjeme pokud možno ne až nastoupí -15 stupňů celsia, ale uz před tím. Motorku nejlíp usošíme projížďkou tak na 6-7 km. Nesmíte to brát blátem a kalužemi ale po krásné nehrbolaté asfaltové silnici. Když přijedete domů technickým benzínem nebo něčím co odmaštuje ošetříte pohyblivé části -sekundární řetěz, páčky brzd a spojky no proště co se hýbe nebo je naolejované ošetříte. Kdo má prostředek nebo chť si s tím pořádne vyhrát takmůže ošetřit kožené díly přípravkem pro tyto účely.
2. Pneumatiky
Pneumatiky je nutno přehustit ale maximálně o 0.5 atmosféry. Motorku postavíme na stojan a podložíme nebo nadzvedneme tak, aby byla kola ve vzduchu. Pokud nemáte tuto možnost stačí s motorkou tak 1x za měsíc popojet nebo pootočit kolem na zemi. Zabráníte tak deformaci pneumatik
3.Motor, palivová nádrž, karburátor, kapaliny
Sundáme víčko plovákové komory a odstraníme zbytka paliva, které by mohly vytvořitpovlak na tryskách apod. Celou komoru ošetříme konzervačním olejem. Můžete (ale není to nutné) vyměnit v převodovce olej-motor zbavíte nečistot v převodové skříni. Nádrž uřčitě doplnte až po okraj benzinem a pokud možno přilejte např. Velfobin-motoristický přípravek zabraňující srážení vzdušné vlhkosti v palivovém ústrojí během zimy.
4.Jestliže vlastníte motorku s baterií, je nutno ji vyndat, dobít a napojit na nabíječku s automatickým dobíjením-dobíjí stále nejmenším proudem. Pokud tuto věc nevlastníte, kontrolujte 1x za 14dní baterii voltmetrem(pozor ať vám nedá ránu=D) NIKDY nenechte klesnout pod základní Hodnotu...např 12V můžete natrvalo snížit její kapacitu. Když budete dobíjet maximální proud je 1/10 např 12Ah nabíjíme 1,2 a méně.
5.Závěr
Zacpeme výfuk a motorku přikryjeme PRODYŠNOU "plachtou"-NE igelit nebo něco podobného...hromadí se po ním vlhkost. Teď máme motorku připravenou na zimua samozřejmě ji chodíme čas od času kontrolovat abysme se vyhnuli jarnímu pohledu na vrak!